Бої за Україну в шкільному курсі історії в контексті передумов сучасної російсько-української війн
Keywords:
історія України; шкільний курс історії; сучасна російсько-українська війнаAbstract
Агресія путінського режиму проти України розпочалася передусім ідеологічним наступом на українську ідентичність. З цією метою з приходом В. Януковича до влади був здійснений перегляд державних стандартів та навчальних програм з історії у 2011–2012 рр. Непомітно для громадськості були переглянуті програми з історії України. Наслідком роботи авторського колективу на чолі з членом-кореспондентом НАПН України О. Пометун став пропедевтичний курс історії України без України. На заваді повної й тихої «денацифікації» від лабораторії суспільствознавчої освіти НАПН України на чолі з О. Пометун стали українські громадські діячі та методисти, які привернули увагу суспільства до деструктивної діяльності «реформаторів» історичної освіти від Табачника.
References
Костюк І. Про нову програму з історії: ще раз і знову… Historians. 01.05.2013. URL: https://bit.ly/3qyYOGB
Мисан В. Манкуртизм наступає, або чи сприятиме шкільний пропедевтичний курс «формуванню в учнів самоідентичності та почуття власної гідності». Historians. 01.05.2013. URL: https://bit.ly/3QGXImN
Мисан В. Шкільна історична пропедевтика як предмет дискусії. Частина 2. Historians. 27.05.2013. URL: https://bit.ly/3BBRJLL
Пометун О. І., Гупан Н. М., Смагін І. І. Історія України: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. Київ: УОВЦ «Оріон», 2017. 288 с.
Стадний Є. Довша історія підручника. Historians. 06.05.2013. URL: https:// bit.ly/3qzMyWw
Терно С. Нова програма з історії – повернення в тоталітарне минуле? Historians. 22.04.2013. URL: https://bit.ly/3d7kc2L
Терно С. Хто голосніше за всіх кричить: «Тримайте злодія!»? Освіта.ua. URL: http://osvita.ua/school/method/34287/
Турченко Ф. Україна – повернення історії. Генеза сучасного підручника. Київ: Генеза, 2016. 104 с.
Філософія: словник термінів та персоналій / В. С. Бліхар, М. А. Козловець, Л. В. Горохова, В. В. Федоренко та ін. Київ: КВІЦ, 2020. 274 с.